Rotatie gelagerd – LTR
THK LTR ball spline-geleidingen
- Excellente service
- Klantspecifieke assemblage
- Voorraadhoudend
- Leveringsgraad 99,5%
Ook de LTR ball spline-geleidingen van THK zijn in de lengterichting uitgevoerd met groeven die paarsgewijs zijn verdeeld over de omtrek. In de groeven – zes in totaal – lopen recirculerende kogels. De kogels zorgen dankzij hoekcontact voor de voorspanning en voorkomen speling in de rotatierichting van de as.
Aan de buitenzijde van de spline-bus zijn de LTR-geleidingen voorzien van twee afgedichte steunlagers. Dit maakt een compact geleidingsontwerp mogelijk, zonder aparte lagerblokken of externe lagers. Dankzij het hoekcontact van de steunlagers met een drukhoek van 30° kunnen zowel radiale als axiale krachten worden opgevangen. Deze drukhoek draagt bij aan een hoge stijfheid tegen momentbelasting, wat de geleiding geschikt maakt voor toepassingen met gecombineerde krachten en torsie.
De spline-busmoer is voorzien van een flens, wat directe montage vereenvoudigt. Hierdoor zijn de Spline geleiding Rotatie gelagerd snel en foutloos te integreren in een machineframe of module.
Voor situaties met nog beperktere ruimte is de LTR-A ontwikkeld. Deze compacte uitvoering beschikt over een grotere contacthoek van 45°, wat de momentstijfheid verder verhoogt. Ideaal voor toepassingen waar nauwkeurige rotatie en lineaire beweging in één compacte component vereist zijn, zoals in assemblagerobots of compacte handlingunits.
LM Systems levert de Spline geleiding Rotatie gelagerd volledig klantspecifiek. Afhankelijk van uw toepassing stemmen wij maatvoering, coating en voorspanning af op uw specificaties.
Meer weten over de juiste ball spline voor uw toepassing? Neem contact met ons op voor advies of vraag direct een offerte aan.
De uitvoering Rotatie gelagerd – LTR heeft de volgende voordelen:
Bouwvormen
LTR
LTR-A
Maatvoeringen
Maatvoering

| Type | Splinebus | As | ||
|---|---|---|---|---|
| Diameter | Lengte | Flensdiameter | Diameter | |
| D | L | D 1 | D0 | |
| LTR8A | 32 | 25 | 44 | 8 |
| LTR10A | 36 | 33 | 48 | 10 |
| LTR16A | 48 | 50 | 64 | 16 |
| LTR16 | 52 | 50 | 68 | 16 |
| LTR20A | 56 | 63 | 72 | 20 |
| LTR20 | 56 | 63 | 72 | 20 |
| LTR25A | 66 | 71 | 86 | 25 |
| LTR25 | 62 | 71 | 78 | 25 |
| LTR32A | 78 | 80 | 103 | 32 |
| LTR32 | 80 | 80 | 105 | 32 |
| LTR40A | 100 | 100 | 130 | 40 |
| LTR40 | 100 | 100 | 130 | 40 |
| LTR50 | 120 | 125 | 156 | 50 |
| LTR60 | 134 | 140 | 170 | 60 |
Belastingen en momenten
Belastingen en momenten

| Bouwgrootte | Type bus | Codering splinebus | Draaggetallen (kN) | Max torsie belasting (N-m) | Momentbelastingen (N-m) | |||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dynamisch | Statisch | Dynamisch | Statisch | MA | ||||
| 1 splinebus | ||||||||
| 8 | compact | LTR8A | 1.47 | 2.55 | 1.96 | 2.94 | 5.9 | |
| 10 | compact | LTR10A | 2.84 | 4.9 | 3.92 | 7.84 | 15.7 | |
| 16 | compact | LTR16A | 7.06 | 12.6 | 31.3 | 34.3 | 67.6 | |
| standaard | LTR16 | 7.06 | 12.6 | 31.4 | 34.4 | 67.6 | ||
| 20 | compact | LTR20A | 10.2 | 17.8 | 118 | |||
| standaard | LTR20 | 10.2 | 17.8 | 56.9 | 55.9 | 118 | ||
| 25 | compact | LTR25A | 15.2 | 25.8 | 210 | |||
| standaard | LTR25 | 15.2 | 25.8 | 105 | 103 | 210 | ||
| 32 | compact | LTR32A | 20.5 | 34 | 290 | |||
| standaard | LTR32 | 20.5 | 34 | 180 | 157 | 290 | ||
| 40 | compact | LTR40A | 37.8 | 60.4 | 687 | |||
| standaard | LTR40 | 37.8 | 60.5 | 419 | 377 | 687 | ||
| 50 | standaard | LTR50 | 60.9 | 94.5 | 842 | 769 | 1340 | |
| 60 | standaard | LTR60 | 73.5 | 111.7 | 1220 | 1040 | 1600 | |
3D Configurator
3D model
Download het 3D model
Advies nodig?
Neem contact op!
Graag adviseren wij u persoonlijk over de optimale oplossing voor uw toepassing. Wanneer u uw naam en telefoonnummer invult dan zal één van onze Product Managers zo snel mogelijk contact met u opnemen.